Simposi híbrid
Barcelona, 26 i 27 d’octubre de 2023
Discursos i dinàmiques de prohibició, promoció i indeterminació
El projecte
Els telèfons intel·ligents (smartphones) s'han convertit en una tecnologia omnipresent a les nostres vides, i han començat a substituir les formes tradicionals d’informació i d'interacció social, especialment entre els joves.
A Espanya, el debat sobre què fer amb ells a les escoles ha portat a posicionaments diversos per part de les administracions públiques, malgrat les oportunitats d’aprenentatge recollides per la investigació educativa.
US’MOV és un projecte finançat per l’Agencia Estatal de Investigación (PID2019-108041RB-I00) que cerca identificar i analitzar els discursos, les pràctiques i els posicionaments de les administracions educatives, el professorat, els joves, les famílies i les empreses sobre l’ús dels mòbils als centres de secundària obligatòria de l’Estat espanyol.
El projecte està dividit en quatre fases, que s’executaran entre 2020 i 2022
Anàlisi dels discursos en les polítiques educatives, els estudis acadèmics i els mitjans de comunicació
9 entrevistes semiestructurades a experts/es
Implementació de 10 estudis de cas a centres de secundària
Anàlisi dels posicionaments dels joves, del professorat i de les famílies
12 grups de discussió
Divulgació del procés i els resultats del projecte
El projecte està integrat per sis universitats espanyoles, de Catalunya, el País Valencià, Madrid i Castella-la Manxa.
Articles, presentacions a congressos, aparicions públiques i tot allò que el projecte vagi generant.
Pedro César Mellado, UCLM
Josefina Patiño, UdG
Fco. Javier Ramos, UCLM
Meritxell Estebanell, UdG
Revista Latina De Comunicación Social, (80), 225-24
Diego Calderón, UB
Fco. Javier Ramos, UCLM
Cristóbal Suárez, UV
International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(06), pp. 194–210
Pedro C. Mellado-Moreno, URJC
Josefina Patiño Masó, UdG
Francisco J. Ramos-Pardo, UCLM
Meritxell Estebanell Minguell, UdG
JUTE 2022. XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Ada Freitas Cortina, UAM
Soledad Rappoport, UAM
Isabel Solana Domínguez, UAM
Joaquín Paredes Labra, UAM
JUTE 2022. XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Presentació ·· Resum
Pau Mariscal Cabeza
Trabajo Final de Máster
Joan-Anton Sánchez Valero, UB
Meritxell Estebanell Minguell, UdG
Pablo Sánchez Antolín, UCM
Cristina Alonso Cano, UB
JUTE 2022. XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Pedro C. Mellado-Moreno, URJC
Pablo Sánchez-Antolín, UCLM
Montserrat Blanco-García, UCLM
Francisco J. Ramos-Pardo, UCLM
JUTE 2022. XXIX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Pedro C. Mellado Moreno, URJC
Josefina Patiño Masó, UdG
Francisco J. Ramos Pardo, UCLM
Meritxell Estebanell Minguell, UdG
REIDOCREA, 11(56), 649-658.
Pedro Mellado-Moreno, URJC
Fina Patiño Masó, UdG
Francisco J. Ramos-Pardo, UCLM
EDUTEC 2022. Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje
Katia Pozos Pérez, UB
Gustavo Herrera Urízar, UB
EDUTEC 2022. Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje
Francisco J. Ramos-Pardo, UCLM
Diego Calderón-Garrido, UB
Cristina Alonso-Cano, UB
EDUTEC 2022. Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje
Isabel Solana, UAM
Ada Freitas, UAM
Soledad Rappoport, UAM
Joaquín Paredes-Labra, UAM
EDUTEC 2022. Educación transformadora en un mundo digital: conectando paisajes de aprendizaje
Katia Pozos-Pérez, UB
Gustavo Herrera-Urizar, UB
Pablo Rivera-Vargas, UB
Cristina Alonso-Cano, UB
Education Sciences, 13, 21
[Positioning of traditional media regarding the educational use of smartphones in secondary education]
Borja Mateu-Luján, UV
Xavier Giró-Gràcia, UB
María Montserrat Blanco-García, UCLM
Joaquín Paredes-Labra, UAM
Educación XX1, 26(1), 303-325.
Ada Freitas Cortina, UAM
Soledad Rappoport, UAM
Isabel Solana Domínguez, UAM
Joaquín Paredes Labra, UAM
REIDOCREA, 11(55), 637-648.
Borja Mateu-Luján, UV
Xavier Giró-Gràcia, UB
María Montserrat Blanco-García, UCLM
Joaquín Paredes-Labra, UAM
Pablo Sánchez-Antolín, UCLM
Pedro César Mellado-Moreno, URJ
Montserrat Blanco-García, UCLM
Francisco Javier Ramos-Pardo, UCLM
JUTE 2023. XXX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Gustavo Herrera-Urízar, UB
Cristina Alonso-Cano, UB
Joan-Anton Sánchez, UB
JUTE 2023. XXX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Ada Freitas-Cortina, UVa
Marco Ramos-Ramiro, UDIMA
Joaquín Paredes-Labra, UAM
Isabel Solana-Dominguez, UAM
JUTE 2023. XXX Jornadas Internacionales Universitarias de Tecnología Educativa.
Pablo Rivera-Vargas (UB)
Borja Mateu-Luján(UV)
Soledad Rappoport (UAM)
Yeny Gamboa (UAB)
REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 21(4), 25-43.
Francisco J. Ramos Pardo, UCLM
Diego Calderón-Garrido, UB
Cristina Alonso-Cano
Education in the Knowledge Society (EKS), 24, e29903.
Tema del mes. Cuadernos de Pedagogía
Cristóbal Suárez-Guerrero, UV
Cristina Alonso-Cano, UB
Raquel Miño-Puigcercós, UB
Josefina Patiño-Masó, UB
Gustavo Herrera-Urízar, UB
Sònia Folguera-Álvarez, UB
Carmen Lloret-Catalá, UV
Cristóbal Suárez-Guerrero, UV
Borja Mateu-Luján, UV
Isabel Solana Domínguez, UAM
Ada Freitas Cortina, UAM
Marco Ramos Ramiro, UDIMA
Pedro C. Mellado-Moreno, URJC
Cuadernos de Pedagogía, Nº 547, Sección Tema del Mes, Noviembre 2023, Cuadernos de Pedagogía
Simposi híbrid
Barcelona, 26 i 27 d’octubre de 2023
Presentació dels resultats del projecte US’MOV
Pedro César Mellado-Moreno, UCLM
Josefina Patiño-Masó, UdG
Francisco Javier Ramos-Pardo, UCLM
A J. de Pablos-Pons & A. Gómez-Camacho (Eds.), Escritura digital y educación: el m-learning (pp. 29–52). Octaedro.
Joan-Anton Sánchez, UB
12a Trobada de Centres Innovadors a Catalunya. 28 de setembre de 2023. Jornada DIM-EDU nº 139. Institució Cultural del CIC. Via Augusta 205. Barcelona
https://dimglobal.ning.com/profiles/blogs/jornadabarcelona23
Carmen Lloret-Catala, UV
Cristóbal Suárez-Guerrero, UV
Borja Mateu-Luján, UV
Interactive Learning Environments.
Preguntes?
Si voleu posar-vos en contacte amb el projecte, podeu fer-ho a través del correu electrònic contacto@usmov.es